مقاله کامل درباره بازاریابی و فروش

یکی از مهمترین ها برای به نتیجه رسیدن در هر کسب و کار را می توان مدیریت و آگاهی در اصل و اساس یک بازاريابي و فروش دانست. باید بدانیم که در رونق هر کسب و.

امروزه در هر کسب و کاری داشتن دانش و آگاهی یکی از اامات برای پیشرفت و موفقیت در آن کار است و یا هر کار دیگری اطلاع داشتن در آن زمینه می تواند کمک بزرگی در رشد و بدست آوردن موفقیت ها باشد. یکی از مهمترین ها برای به نتیجه رسیدن در هر کسب و کار را می توان مدیریت و آگاهی در اصل و اساس یک بازاريابي و فروش دانست.

باید بدانیم که در رونق هر کسب و کار، یکی از اساسی ترین کاربرد های موفقیت آمیز فروش محصول و یا کالا است. و در این میان جذب افراد و مشتریان بالقوه را نمیتوان گفت که سابقه و یا تجربه در نوع فروش ایجاد می کند. حتی داشتن مدرک فوق العاده را نمی توان گفت باعث جذب یک مشتری می شود. بلکه باید گفت که فروش یک هنر است که با وجود علم بدست آمده در این زمینه و یا عملکرد، داشتن مهارت می تواند در کسب موفقیت موثر باشد.

تعریف بازاريابي و فروش

یکی از نکات قابل توجه در بازاريابي و فروش فرق بین آنها است که باید بدانیم نیاز به تخصص و کسب مهارت در هر یک به صورت جداگانه دارد. برای بدست آوردن یک رشد خوب در بخش کسب و کار بهتر است در هر بخش جداگانه ای مدیریت در فروش و مدیریت در بازاریابی داشته باشید. در ادامه به تعریفی از مبحث بازاريابي و فروش برای آشنایی و تفاوت این دو بخش اشاره خواهیم داشت.

فروش: کار ساده است که باید آنچه برای فروش است تبدیل به پول کند. در واقع تمام افرادی که جذب محصول می شوند تبدیل به مشتریان بالقوه کند که در قبال خرید پول پرداخت می کنند و اینکار متقاعد کردن مشتریان است برای خرید و تبدیل شدن به مشتری ثابت. باید بگوییم که هر تجارتی که دارای محصول و کالا است و خدماتی را به مشتریان ارائه می دهد آن محصول و یا کالا باید به فروش برسد.

بر همین اساس فروشندگان در ارتباط نزدیکی که با مشتری برقرار می کنند، رضایت مشتری را بدست آورده و مخالفت های او را به خرید محصول تبدیل می کند و با چانه زنی ها در مورد قیمت مشتری را با رضایت به نتیجه مطلوب خود تبدیل می کند. بازاریابی: هدف از بازاریابی علاقمند کردن مشتریان به خدمات و یا محصولات و ترغیب کردن آنها به خرید محصول است. در واقع می توان گفت هدف از بازاریابی و فعالیت آن در چند مورد شامل می شود،

هدف اصلی از بازاريابي و فروش

هدف و وظیفه دو بخش بازاريابي و فروش به طور نهایی افزایش در فروش است و نتیجه در کسب سود، هر دو قسمت ارتباطی فشرده با هم دارند و زیر مجموعه هم محسوب می شوند. و باید گفت که بازاریابی حمایت گسترده ای از فروش دارد. در سایت های اینترنتی این بازاریابی است که می تواند به معرفی و فروش یک محصول بعد از تبلیغات نقش اساسی داشته باشد.

در واقع می توان گفت تبلیغات نیز زیر مجموعه یک بازاریابی موفق است. و در تعریفی دیگر می توان گفت بازاریابی تکمیل کننده بخش مهمی از تبلیغات و فروش ( مانند تبلیغات در اینستاگرام ، تبلیغ در گوگل و .) در سایت های اینترنتی است. در ادامه به برخ از اهداف بازاریابی در فروش اشاره خواهیم داشت.
1. کسب اطلاعات درباره مصرف کنندگان و تحقیق در مورد نیاز آنها در بازار
2. ایده و خلاقیت در گستردگی و توسعه یک محصول برای رفع نیاز های مشتریان در زمان حال و آینده
3. آگاه سازی از طریق تبلیغات برای برند سازی یک محصول
4. برای بدست آوردن سود در فروش محصولات قیمت گذاری شود و زمینه سازی برای سود بیشتر در طولانی مدت

آشنایی با وظایف بازاريابي و فروش

وظایف فروش:
1. ادامه دادن به مسیر بازاریابی است
2. ساخت یک رابطه و ایجاد اعتماد بین خریدار و مشتری
3. به وجود آوردن فروش
4. اقدام به حفظ مشتری
وظایف بازاریابی:
1. اطلاعات و داشتن آگاهی
2. برقراری ارتباط
3. تبدیل کردن مشتری بالفعل به مشتری ثابت
4. اقدام و حفظ مشتری

تکنولوژی در بازاريابي و فروش چه نقشی دارد

امروزه یکی از نقش های مهم در بازاريابي و فروش تکنولوژی است که در میان این دوبخش یعنی بازاریابی و فروش ارتباط و کار را آسانتر می کند. یکی از سیستم های مدیریت در رابطه با مشتریان، سی آر ام است که تکنولوژی را در این زمینه به صورت شفاف نشان می دهد.

در واقع این نوع سیستم برای مشتری یک منبع اطلاعاتی محسوب می شود. و از این طریق تیم فروش می تواند به سرنخ مشتریان پی ببرد و آنها را به مشتری بالقوه تبدیل کند. عملکرد تکنولوژی در سیستم فروش و بازاریابی کمک می کند چرخه فروش در جریان باشد و فروش هایی که به واقعیت تبدیل می شوند و حفظ مشتریان بیشتر.

تفاوت های میان بازاريابي و فروش

1. می توان گفت در بازاریابی سعی می شود که محصولات و ارائه خدمات در سمت و سوی علایق و سلیقه مخاطبین و مشتریان در بازار عرضه شود. ولی هدف از فروش محصولات این است که در ذهن مشتریان ایجاد انگیزه برای خرید و جذب بیشتر آن به محصول شود
2. یکی از اهداف بازاریابی این است که در بازار مقصد ریشه می کند ولی در بخش فروش هدف از آغاز یعنی تولید از کارخانه مد نظر می گیرد
3. بازاریاب به دنبال نیاز مشتریان است. ولی در فروش، محصول جایگاه ویژه ای دارد
4. دیدگاه یک بازاریاب از بیرون به درون است. اما برای یک فروشنده دیدگاهی متفاوت است و از درون به بیرون استنباط می کند
5. در مبحث بازاریابی شاهد این هستیم که برنامه ریزی به مدت طولانی صورت می گیرد، اما در مبحث فروش که کاملا متفاوت است برنامه ریزی مدت کوتاهی را در نظر می گیرند.
6. در بازاریابی سود، محور اصلی است اما در فروش حجم فروش مورد هدف است
7. در بازاریابی می توان گفت یک سیستم یکپارچه نقش آفرینی می کند اما در فروش این تبلیغات هستند که به صورت گسترده نقش دارند
8. در بازاریابی قیمت گذاری بر اساس اختیارات بازار مشخص می شود. اما در بخش فروش این محصولات هستند که قیمت را مشخص می کنند.

آشنایی با انواع مدل های بازاریابی

در دنیای تجارت امروز تعداد زیادی از انواع مدل های بازاریابی وجود دارد که ما به برخی از آنها برای آشنایی شما اشاره خواهیم داشت. در انواع بازاریابی شاهد ابزارهایی توسط مدل بازاریابی هستیم که باعث می شود افکار و تصمیم هایی که در روند بازاریابی صورت می گیرد واضح تر عمل کند و این ابزار ها می توانند در پیشرفت و استراتژی های یک بازاریابی نقش بسزایی داشته باشند.
1. بازاریابی به صورت بالای خط
2. بازاریابی به صورت مبتنی بر حساب کاربری
3. بازاریابی به صورت اکتسابی
4. بازاریابی به صورت همکاری در فروش
5. بازاریابی به صورت پیوسته
6. بازاریابی به صورت چابک
7. بازاریابی به صورت اتحادی
8. بازاریابی به صورت کمینی
9. بازاریابی به صورت مقاله ای
10. بازاریابی به صورت افزایشی
11. بازاریابی به صورت رفتاری
12. بازاریابی به صورت زیر خط
13. بازاریابی به صورت کلاه سیاه
14. بازاریابی به صورت برند
15. بازاریابی به صورت آجر و ملات
16. بازاریابی به صورت تجاری و تجاری
17. بازاریابی به صورت سازمان دادن به مشتری
. بازاریابی به صورت سازمان داده به مردم
19. بازاریابی به صورت مبنای شایعه
20. بازاریابی به صورت تماس

معرفی ابزارهای بازاريابي و فروش

ابزارهای بازاریابی:
1. بهینه سازی در نرخ تبدیل سی آر او
2. ابزار برای بهینه سازی و موتور جستجوگر اس ای او
3. ابزار برای مدیریت یک پروژه
4. اپلیکیشن برای مدیریت در بازاریابی
5. نرم افزار برای گزارش داده در مورد بازاریابی
6. ابزار برای تولید محتوا
ابزارهای فروش:
1. ابزار برای اسناد فروش
2. نرم افزاری برای تهیه فاکتورها و ثبت فاکتور گیری
3. ابزار برای اجرای مدیریت ایمیل های ارسالی
4. تهیه نرم افزار برای مدیریت مالی، در واقع موجودی و دادن سفارش ها

تحقیقات کمی در بازاریابی

مقاله کامل درباره بازاریابی و فروش

بازاریابی ,صورت ,مشتری ,بازاريابي ,مشتریان ,محصول ,ابزار برای ,بدست آوردن ,اشاره خواهیم ,باید بدانیم ,برای مدیریت ,کامل درباره بازاریابی
مشخصات
آخرین جستجو ها